Cool-Airconditional Zrt..jpg

A Cool Klíma egy kis békéscsabai üzlethelyiségből indult, mára pedig több mint 10 milliárdos vállalattá vált. A 2000-es években az internet ősrobbanását kihasználva edukatív tartalmaikkal és szakmai blogjukkal építettek bizalmat, a 2008-as válságot követően pedig megújult lendülettel kezdtek növekedni.

A japán Daikinnal való szoros szimbiózis 2016-os meggyengülésekor Medgyesi Tamás alapító ráébredt, hogy ideje saját márka létrehozásába fektetni csapata kreativitását. „Úgy építettem azt a japán brandet, mintha az enyém lenne – pedig nem volt. Ez egy keserű, de tanulságos felismerés” – fogalmaz ma. A fájdalmas töréspont végül új távlatokat nyitott: így született meg a Polar, amely mostanra Magyarország kiemelkedő klímamárkája, és immár jelen van több közép-európai országban is.

A vállalat három alappillére a kivitelezés, a kereskedelem és a fejlesztés. Utóbbi területen egy 800 millió forintos pályázati projekt keretében olyan hőszivattyúkat fejlesztenek, amelyek a visszasajtolásra váró termálvízből nyert hő segítségével akár megduplázhatják egy város fűtési kapacitását – céljuk egy hazai innováción alapuló, exportképes termék létrehozása.

A 2022-ben indított, egyedülálló Cool Digital 2025 programjuk mesterséges intelligenciával támogatja az ügyfélkezelést és a belső folyamatokat. A digitalizációnak is köszönhetően tavaly 25, idén pedig már 50 százalékkal nőtt az árbevételük.

Filozófiájuk lényege a 100 százalékos ügyfélbizalomra törekvés: minden munkatárs személyes felelősséget vállal a kiszolgálás minőségéért. A stabil menedzsment, a családias légkör és a tervezett generációváltás hosszú távon is biztosítja a fejlődést. „Szerettem volna teljes szabadságot adni nekik az életútválasztásban, de maguktól a vállalat irányába jöttek” – mondja Medgyesi Tamás a két fiáról, akik mára stratégiai szerepeket töltenek be a cégben.

Egy rosszízű vásárlás nyomán indult, de ma már tízezrek választják azt a rendszert, amely egyetlen ember elszántságából épült jelentős vállalattá.