Botond Szabolcs, a Visual Europe Group alapítója a pályája során több vizuáltechnológiai céget is megismert. Mivel látta, hogy a szétaprózott piacot kisebb családi vállalkozások „birtokolják”, úgy gondolta, hogy ezen a terepen egy innovatív társaság rendkívül gyors növekedésnek tudna indulni nemcsak itthon, hanem akár az egész régióban is.
A magas belépési küszöb miatt a piacra lépéshez külső forrásra volt szükség, így több kockázatitőke-befektetőt is felkeresett, és végül 2015-ben a Garangolddal sikerült megállapodnia a finanszírozás tekintetében.
Kezdetben nem pusztán az eszközbeszerzésre koncentrált a vállalkozás, hanem a megfelelő szakembergárda képzésére is jelentős energiát fordított, amelyre mind a mai napig szükség van. Visual Europe Group néven a csoport az AV-Control Kft. és a DCN Rental Kft. felvásárlása után, 2016-ban jött létre. Az akvizíciós tervek továbbra is fókuszban maradtak, itthon és külföldön is szeretnének újabb vállalatokat vásárolni.
Jelenleg két nagy tevékenységi körük van: egyrészt AV-, vagyis audio- és videorendszerek értékesítésével és telepítésével, másrészt rendezvénytechnikai eszközök bérbeadásával foglalkoznak.
Az elmúlt években tapasztalt építőipari expanzió kedvez a piaci szereplőknek, ez az ágazat valósággal szárnyal. Az utóbbi húsz esztendő legnagyobb AV-projektjére is a céget kérték fel: ennek keretében a Közép-európai Egyetem (CEU) oktatótermeibe például interaktív kijelzők kerültek, az intézményben pedig egy olyan streaming szolgáltatást is bevezettek, amellyel az összes előadás online is követhető, az órákat pedig utólag is vissza lehet nézni. Jelenleg ez az ország legtöbb digitális megoldással felszerelt egyeteme. Tavaly, az 56-os emlékévben például ők készítették el a fényfestést a Szent István-bazilikánál és a Terror Házánál is, de a bazilikára az adventi vásár ideje alatt is vetítettek.
Az eszköz-bérbeadási tevékenység keretében konferenciákat, fesztiválokat és céges rendezvényeket is vállalnak. Rendkívül magas szolgáltatási szintre törekednek, így érzékeny, nemzetközi diplomáciai rendezvényeken is rendszeresen dolgoznak. Innovatív megoldásainak és modern eszközparkjának köszönhetően a csoport jelenleg mindkét területen piacvezető.
A Visual Europe jelentős pénzt fordít a külső kommunikációra, PR-kapcsolatokra, ami az eddigi tapasztalatok szerint megtérülő kiadás.
Miként az is, hogy partnereikkel közösen tervezik meg a vizuális megjelenést és a hangtechnikát. Látványtervezéssel is foglalkoznak, az új budapesti telephelyükön például a megoldásaikat ki is lehet próbálni, a demóterük lehetőséget ad az egyes installációk összeállítására a rendezvény előtt. Ez azért specifikuma a vállalkozásnak, mert erre egyetlen más hazai technológiai cégnél sincs lehetőség.
A kérdés persze adja magát: külföldön a nyugat-európai versenytársakkal szemben hogyan tudják felvenni a kesztyűt? Az árakat nem akarják érdemben csökkenteni a konkurenciához képest, viszont nagy előnyük, hogy másokkal szemben a változó igényekhez könnyebben és rugalmasabban alkalmazkodnak a professzionális háttérnek és szakembergárdának köszönhetően. Például az sem jelentett problémát, amikor egy négy-hat hónaposra tervezett telepítési projektet egy hónap alatt kellett tető alá hozni. A vállalat iránt az is komoly bizalmat ébreszt, hogy ők képviselik a régióban a PRG-csoportot, a világ legnagyobb rendezvénytechnikai cégét.
Ami pedig a vállalat jövőjét illeti: a kockázatitőke-befektető meghatározott ideig tulajdonolja a társaságot, vagyis a tőzsdére lépés gondolata mellett külföldi befektető is részesedést szerezhet a vállalkozásban.
Rövid távra azonban ambiciózus terveket dolgoztak ki. Jelenleg egy „future university” projekten munkálkodnak, melynek keretében többek között – a CEU-nál szerzett tapasztalataik alapján – egy olyan koncepciót alakítanak ki, amelynek a kivitelezésével digitalizálni lehetne az oktatás számos területét. Ennek fontos eleme többek között, hogy az oktatás nem csak interaktív táblákon zajlik, a jegyzeteket is digitális formában tölthetnék le, a campusokon belül pedig a tervek szerint egyedi megoldások sora könnyítené a diákok és oktatók dolgát. Ez az innovációs és ügyfélbevonási szemlélet a rendezvénytechnikai bérbeadási piacon is a vállalkozások egy fontos sajátossága.