Alapvetően, a szolgáltatás jellegéből adódóan, a minőségellenőrök a „szükséges rossz” egy gyártóüzem életében, mert külsősök, pénzbe kerülnek, és akkor hívják őket, ha valami baj van. Ebből a hátrányos helyzetből sikerült olyan jól előnyt kovácsolnia a Miell Quality mintegy 1200 fős csapatának, hogy már egy időben 55-60 telephelyen dolgoznak országszerte, megrendelőik pedig a túlnyomórészt a rendkívül magas követelményekkel dolgozó autóiparban működő cégek. Nem meglepő tehát, hogy a Miell Quality értékesítési vezetője is az összetett projekteket szereti a legjobban. Berta Gergely szerint „jó látni, hogy majdnem az összes Magyarországon vásárolható autóban lehet általuk ellenőrzött alkatrész”.
A Miell Quality Magyarország Csoport első cégét, a szállítmányozással és fuvarozással foglalkozó Boti Team Kft.-t Botfa Bálint és testvére, Botfa Balázs alapította 2009-ben, Vasváron. Az első megbízást még egy panellakás második emeletén nyomtatták ki – mára a 2011-es alapítású Miell Quality kapcsolatban van az összes magyarországi autógyárral, valamint világszerte félezer céggel, főleg az autóiparból. A tulajdonosok korábban is a minőség-ellenőrzés területén dolgoztak alvállalkozóként, egy idő után azonban, látva a kemény munkát, amit belefektetnek – végső soron valaki más javára – megfogalmazódott bennük a saját lábra állás gondolata. Bele is vágtak, eleinte még így is alvállalkozóként, de a referenciák gyarapodásával, az első 50-100 emberből ütőképes csapatot kovácsolva, beindult az erős fejlődés, ami azóta sem állt meg. Kiemelkedő fontosságú a cégcsoport életében a Vas megyei bázis. Itt sikerült egy igazi kemény magot, erős, összetartó közösséget létrehozni, hiszen megvolt az alapbizalom a „földik” között.
Bár Vasváron található a székhely, Győrben is van regionális központjuk, 2016-ban pedig Szlovákiában is megnyitották a képviseletüket. Dolgoztak már Szlovákián kívül Belgiumban, Münchenben a BMW-nél, de Mexikóba is eljutottak a Daimler révén, ahol hasonló típusokat gyártanak, mint a kecskeméti Mercedes-gyárban. Természetesen feltűnt a radarjukon a Debrecenben épülő BMW-üzem is. „Jó lenne ezt a trófeát is begyűjteni” – mondta Berta Gergely.
Egy projekt nagyon sok módon alakulhat náluk, nincs két egyforma feladatuk. Ügyfeleik vagy beszállítóikat ellenőriztetik, vagy saját termékük vizsgálatát kérik a cégtől. Minden esetben fontos, hogy független szemmel látják a hibákat, a problémákat, ráadásul sok vállalatnak nincs belső erőforrása, szaktudása sem erre a feladatra. A legegyszerűbb eset is csak látszólag egyszerű, hiszen az autóiparban emberéletek is múlhatnak egy-egy hibán. Vizsgálhatják például, hogy egy lemezen megvan-e egy lyuk, ahová rögzíteni kell egy másik alkatrészt. Ilyenkor természetesen ebből a szempontból egyenként le kell ellenőrizniük az összes legyártott terméket. A másik véglet, amikor egy kész autónál végeznek el utólagos javításokat, komplett funkcióteszteket, amely egy sokkal hosszabb, összetettebb folyamat. Náluk tehát nem 8-tól 16 óráig folyik a munka, ráadásul folyamatosan változik a környezet is: sokszor hónapokig egyetlen projekten dolgoznak, aztán hirtelen váltaniuk kell. Lehet, hogy egy fröccsöntési hiba ellenőrzése után például a napfénytetőn kell teszteket végezni, adott esetben ugyanannak a csapatnak.
Állandó és nem kis kihívást jelentő feladat a cég életében, hogy megtalálják a megfelelő hozzáállású embereket az adott pozíciókra. A minőségellenőrök mellett csoport- és műszakvezetők, projektvezetők is szükségesek, de őket főleg belsőleg nevelik ki, csakúgy, mint a területi vezetőket. A lépcsős felépítés ellenére törekszenek arra, hogy megmaradjanak családias légkörű szervezetnek, ennek megfelelően direkt kommunikáció zajlik a cégen belül, bárki megkeresheti akár a tulajdonost is.
Ambiciózus terveik vannak, a jövőben integrált szolgáltató cégcsoportként számos szegmensben jelen szeretnének lenni egy termelőgyár életében – a toborzástól kezdve a kölcsönzésen át a képzésig, a minőség-ellenőrzésig, a tanácsadás, a mérés, a fuvarozás, a gépgyártás és az egyéb területek mellett. „Kemény feladat lesz mindezt felépíteni, lépésről lépésre kell haladni, hogy egyik funkció se fejlődjön a másik kárára” – mondta erről az értékesítési vezető.
Az autóipar megkerülhetetlen hívószava az elektromobilitás. A Miell Quality nem mindegyik megbízóját érinti ez a piaci trend, hiszen futómű vagy ülés ugyanúgy kell az elektromos meghajtású autókba is. A jövőre tekintettel azonban felkészülnek, elektronikai technikusokat képeznek cégen belül. A másik kulcsszó a robotizáció az ipari gyártási folyamatok egyre nagyobb fokú digitalizációja miatt. A minőség-ellenőrzést egyelőre ez a trend nem érte el, mivel még mindig jobban megéri a gyorsan átképezhető élő munkaerőt alkalmazni egy-egy megbízás során, mint egy feladat kedvéért megvásárolni egy drága robotot, és használatba állítani, ami gyakran költségesebb is.
A társadalmi felelősségvállalás egyre fontosabb szerepet tölt be a cég életében. Főleg a sport területén aktívak, de nemcsak az élsportra koncentrálnak, hanem inkább a hátrányos helyzetű sportolókat, a helyi, környékbeli csapatokat támogatják. Nagy pillanat volt a Miell Quality életében, amikor a cég futócsapata az Ultrabalaton során az egyik kolléga szívbeteg kisfiának gyűjtött össze több mint 400 ezer forintot. Ráadásul a tulajdonos megduplázta az összeget, így nagy segítséget nyújtottak a jövőbeli műtéthez, a munkatársak közötti szolidaritás pedig tovább erősödött.