Már tizenévesen megismerkedett az élelmiszeriparral és a marketinggel a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke és tulajdonosa, Balogh Levente. 13 éves kora óta rendszeresen utazott Athénba édesapjával, aki vezető beosztásban dolgozott az Olympos-Top Kft.-nél. A szakma már ekkor is érdekelte, és sok mindent ellesett az üzleti utak alkalmával. Huszonkét éves koráig egyébként sportállása volt cselgáncsozóként. Itthon és Európában szép sikereket ért el, de az olimpiára nem jutott ki, így maga mögött hagyta a sport világát. Néhány évvel később már az édesapja tulajdonában lévő Vitapress Kft. kereskedelmi és marketingterületeit vezette. A cég a rendszerváltás utáni hiánygazdaságot kihasználva citromlé, szörp és aroma gyártásával foglalkozott, ahol a kezdeti bérgyártást saját telephely kialakítása követte. A Szentkirályi ásványvíz története is ekkor kezdődött. A tönkrement tsz egyik ezer négyzetméteres ikerépületét vette meg a társaság, ahol létrehozták saját üzemüket és raktárukat.
„1993-ban az üdítőitalok előállításához szükséges nagy mennyiségű víz miatt saját kutat fúrtunk. Ekkor találtuk meg azt a jégkorszaki lencsét, amelyből a Szentkirályi ásványvíz származik. A laboratóriumi vizsgálatok során azonnal kiderült, hogy nagy tisztaságú és egyedi ásványianyag-összetételű vizet találtunk, amelyet az ős-Duna által otthagyott 150 méter vastag agyagréteg dugószerűen véd. Ez tette lehetővé, hogy a lenti mikroklímában teljesen steril és tiszta maradt a 18 Celsius-fokos víz” – mondta a szakember.
A Szentkirályi ásványvízmárka építését 2003-ban kezdte el Balogh Levente. Ekkor alapította meg édesapjától függetlenül a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t. Jól menő vállalkozóként szinte teljes vagyonát pénzzé kellett tennie, hogy megvegye a telephelyet, ahol akkor 80 ember három műszakban óránként négyezer palack ásványvizet készített, 50-60 éves eszközökkel. Ma már van olyan gépük, amely óránként akár harminckétezer palack víz előállítására képes. A szerencse nemcsak a kút fúrásakor, hanem később is Balogh Levente mellé szegődött. Egy fröccsöntőüzemet vezető ismerősétől nem vitt el egy két deciliteres PET-palackokból álló szállítmányt az egyik megrendelő. A flakonokba Szentkirályi ásványvizet töltött, s megjelent velük egy élelmiszeripari kiállításon, ahol felfigyelt a termékre a Lufthansa. „Olyan méretű palackot kerestek, amely elfért a légitársaság cateringtálcáján. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy a világ legjobb ásványvize lett a miénk. Az ásványvizek versenyének a vezetője egy Lufthansa-járaton figyelt fel a Szentkirályira, és meghívott minket. A légitársaságnak öt évig szállítottunk, és az elnyert díj abból a szempontból volt nagyon előnyös, hogy Magyarországon megteremtettük az ásványvíz kategóriát, s felhívtuk a figyelmet arra, hogy víz és víz között nagy különbségek vannak” – elevenítette fel a kezdeti lépéseket.
„Mindig kicsit többet akartam elérni, mindig mertem időben lépni és kockáztatni, ennek is köszönhető, hogy ilyen eredményeket értem el. Miután kiderült, hogy elnyertük a világ legjobb ásványvize címet, az lett a célom, hogy az a világ legjobb palackozójában kerüljön palackokba. 2007- ben a multicégeket leszámítva a régióban elsőként vettünk palackozógépet a szakma legjobbjától, a Kronestől. A technológia annyira modern volt, hogy a multinacionális versenytársak mérnökei is hozzánk jöttek betanulni a gép működését. A csaknem kétmilliárd forintos beruházás után külön kérésünkre túlnyomásos steril kabint szállítottak nekünk a töltő- és a lezárógép közé. Így nemcsak emberi kéz, de ember által kilélegzett levegő sem érinti a nálunk palackozott ásványvizet” – húzta alá Balogh Levente.
A robbanásszerűen növekvő igényeket az új géppel már ki tudták szolgálni, ekkor azonban az eladások ugrásszerű bővülése miatt raktárfejlesztésre, majd kamionokra volt szükség. „Folyamatosan fejlesztünk: vagy az üzemet, vagy a raktárbázist. A bővülés üteme nem lassul” – mondta a szakember.
A piacvezető Szentkirályi hazai és európai jövőjének a biztosításához, a vállalat növekedéséhez, további munkahelyek teremtéséhez és versenyképességének európai szinten való növeléséhez tőkeerős, nemzetközi tapasztalattal és tudással felvértezett partnert keresett. A hozzá hasonlóan tradicionális családi értékeken alapuló üzleti elveket valló, az ásványvízkincs védelmét küldetésének tartó partnerével, az olasz Pasquale családdal, a Karlovarské Minerální Vody (KMV)-csoport tulajdonosával 2015 tavaszán stratégiai partnerségre léptek. Ennek köszönhetően sikerült visszavásárolni az ország egyik legtradicionálisabb ásványvíz-palackozóját és -forgalmazóját, a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t, amely ha részben is, de ismét magyar tulajdonba került.
„Ha egy évvel később adom el a részesedésem, akkor személy szerint jobban jártam volna a rendkívül száraz nyár miatt, de a vállalat és a Szentkirályi ásványvíz jövője szempontjából ez volt a legjobb a döntés” – tette hozzá Balogh Levente. Ma már a cégcsoport része a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó társaság is. Ez év májusában jött létre a Szentkirályi Magyarország nevű vállalatcsoport, amely 600 munkavállalót foglalkoztat, továbbá két magyarországi üzeme van.
„A magyar embereknek köszönhető, amit elértünk, ezért kötelességemnek érzem, hogy valamit vissza is adjak ebből. A Cápák között műsorral példát mutatunk a fiataloknak is” – fejtette ki Balogh Levente. A társadalmi felelősségvállalást is fontosnak tartja, segít azokon, akik bajba kerülnek. Kórházaknak, árvízkárosultaknak vagy olyan kistelepüléseknek, ahol a vízmű elzárja a vezetékes vizet, szoktak küldeni ásványvizet, nagy tételben. A sportolókról sem feledkezett meg, a Szentkirályi Tehetségprogramban utánpótláskorú fiatalok profi karrierjének az elindítását segíti.